Κυριακή 25 Απριλίου 2010

ALPINE


Η “Alpine” ιδρύθηκε το 1955 από τον Jean Redele, ο οποίος ήταν έμπορος της Renault στην πόλη Dieppe και ερασιτέχνης οδηγός αγώνων. Το όνομα της εταιρείας προέρχεται από το “Alpine Rally” (Coupe des Alpes) όπου ο Redele κέρδισε το 1953. Το λογότυπο της “Alpine” είναι  ένας κύκλος με διπλό δακτύλιο. Στο εσωτερικό του βρίσκεται ένα “A” του οποίου η οριζόντια γραμμή θυμίζει «ένα γωνιώδες σήμα της ΝΙΚΕ» που σκοπό είχε να συμβολίζει την ταχύτητα. Συνήθως στο κάτω μέρος του “A” υπήρχαν 3 οριζόντιες γραμμές ενώ στο κατώτερο μέρος του εσωτερικού του κύκλου υπήρχε ένα μικρό μπλε κομμάτι. Δεξιά και αριστερά στο ενδιάμεσο των δυο δακτυλίων εμφανίζονταν τρεις ρίγες μπλε, λευκού και κόκκινου χρώματος που συμβόλιζαν τη χώρα παραγωγής (Γαλλία). Κατά καιρούς υπήρξαν μικρές παραλλαγές στο σήμα, ανάλογα με την περίοδο και με το σημείο του αυτοκινήτου που εμφανιζόταν. Για παράδειγμα στο Α310 το σήμα βρισκόταν στο φτερό πάνω από τους πίσω τροχούς, ενώ σε κάποια άλλα εμφανίζεται η λέξη “ALPINE” στο κάτω μέρος του κύκλου μεταξύ των δυο δακτυλίων.
Το σήμα πρωτοεμφανίστηκε στο Α106 το οποίο διέθετε ελαφρύ σπορ πλαστικό αμάξωμα, τον κινητήρα πίσω και βασιζόταν πάνω στο σασί του Renault 4CV. Το αυτοκίνητο απέκτησε και αρκετούς «απογόνους» όπως τα Α108, Α110 Berlinette, A310, GTA και A610. Η Alpine αγωνίστηκε για πρώτη φορά στο Le Mans το 1963 και το χρώμα τους ήταν γαλάζιο που είναι και το εθνικό αγωνιστικό χρώμα της Γαλλίας. Δεν κατάφεραν να κερδίσουν ποτέ την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη, αλλά πέτυχαν αρκετές νίκες στις κλάσεις όπου αγωνίστηκαν.
Το 1970 η Renault απορρόφησε πλήρως την Alpine κυρίως λόγω της πετρελαϊκής κρίσης. Το 1991 έγινε μία προσπάθεια να λανσάρουν στην Αμερικανική αγορά το GTA, ενώ ένα νέο σήμα σχεδιάστηκε για αυτό το σκοπό. Ο κύκλος αντικαταστάθηκε από ένα ασημί οβάλ σχέδιο με τρείς περιμετρικές ρίγες στο γνωστό «Γαλλικό» χρωματικό συνδυασμό και εσωτερικά εμφανιζόταν η λέξη “ALPINE”, ενώ από πάνω υπήρχε ένα μεγάλο “A” στο οποίο προσπάθησαν να δώσουν και τρίτη διάσταση. Δυστυχώς το αυτοκίνητο δεν έκανε ποτέ το ντεμπούτο του στην Αμερική και το 1995 κατασκευάστηκε το τελευταίο Alpine. Παρ’όλα αυτά η Alpine παραμένει η πλέον επιτυχημένη Γαλλική εταιρεία παραγωγής σπορ αυτοκινήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου