Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

AUSTIN


Ο Herbert Austin είχε ήδη δημιουργήσει ένα τμήμα κατασκευής αυτοκινήτων στην Wolseley Sheep Shearing Machine Company, όταν αποφάσισε το 1905 να ιδρύσει τη δική του εταιρεία στο Longbridge, Birmingham της Αγγλίας. Εκεί ήταν έως πρόσφατα η έδρα της MG Rover και οι ντόπιοι αποκαλούσαν την τοποθεσία “The Austin”.
Το τριγωνικό έμβλημα που σχεδίασε η Austin συμβόλιζε την «ταχεία και ελεγχόμενη κίνηση των τροχών». Τα φτερωτά πτερύγια σε έκταση συμβόλιζαν την ταχύτητα. Ο τροχός (κοιτώντας τον από μπροστά) συμβόλιζε την κίνηση, ενώ ένας άξονας που έφτανε ψηλά σε ένα τιμόνι με τέσσερις ακτίνες συμβόλιζε τον έλεγχο. Το σήμα όμως ήταν ιδιαίτερα περίπλοκο και είχε ελάχιστη απήχηση, ειδικά στην αρχή που ήταν αναπόσπαστο μέρος της μάσκας του ψυγείου. Στα μέσα του 1920 σχεδιάστηκε μια πιο πληθωρική έκδοση, ενώ το 1931 ετοιμάστηκε μια πιο λεία και επιμηκυμένη εκδοχή.  
Το 1947 η Austin έλαβε την παράδοξη απόφαση να σχεδιάσει ένα (δεύτερο) σήμα για το καπό. Ήταν μια σχεδόν απόλυτη αντιγραφή του «ιπτάμενου Β» της Bentley, απλά σε σχήμα «Α». Πρωτοεμφανίστηκε στο A125 Sheerline το οποίο κατά τα λεγόμενα του Leonard Lord (αφεντικού της Austin εκείνη την εποχή), ήταν η Bentley των φτωχών. Το νέο σήμα χρησιμοποιήθηκε και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, ακόμα και στο μικρό A30 του 1958. Μάλιστα το 1948 στο A90 Atlantic το σήμα τοποθετήθηκε δεξιά και αριστερά στα δυο εμπρόσθια φτερά, οπότε και πήρε το παρατσούκλι «αντεροβγάλτης» (kidney slicker) αναφερόμενο στη ζημιά που θα έκανε σε όποιο άτυχο πεζό, ποδηλάτη ή μοτοσυκλετιστή χτυπούσε το όχημα. Το τελευταίο Austin που είχε το σήμα ήταν το Α35 του 1968.
Σαν να μην έφταναν τα σήματα στο ψυγείο και στο καπό ή τα φτερά, η Austin πρόσθεσε ένα νέο μικρό σήμα με το οικόσημο του Herbert Austin στο Α90 Atlantic. Ο Λόρδος Austin ο οποίος είχε στεφθεί Ιππότης το 1936, απεβίωσε το 1941. Ίσως με αυτό το σήμα ήθελαν να τιμήσουν τη μνήμη του ιδρυτή της εταιρείας. Σίγουρα όμως ήθελαν να εκμεταλλευτούν την απήχηση που είχε στην αμερικανική αγορά (βασική αγορά του Α90 Atlantic) ένα τέτοιο κλασσικό Βρετανικό σήμα.
Το 1950 το σήμα μεταμορφώθηκε σε μια έγχρωμη ασπίδα στο κέντρο του καλύμματος του ψυγείου στο Α70 Hereford και σταδιακά αντικατέστησε το αρχικό σήμα μέχρι την ολοκληρωτική του επικράτηση το 1960. Έως και το 1973 το σήμα εμφανιζόταν στο τιμόνι του Austin Allegro, αλλά λίγο αργότερα αντικαταστάθηκε ολοκληρωτικά από το “AUSTIN” συνοδευόμενο από τα σήματα της British Leyland ή της Austin Rover.
Το όνομα της Austin σταμάτησε να υπάρχει το 1988 μετά από ογδόντα τρία χρόνια παρουσίας. Ακόμα και σήμερα όμως εξακολουθεί να έχει μεγάλη απήχηση στους λάτρεις των τεσσάρων τροχών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου