Το ξεκίνημα της δεκαετίας του 1930 ήταν σημαντική περίοδος για τους Γερμανούς κατασκευαστές Audi, DKW, Horch και Wanderer. Όλοι τους παρήγαγαν διαφορετικού τύπου αυτοκίνητα στην ευρύτερη περιοχή της Σαξονίας. Η Horch διέθετε οκτακύλινδρες λιμουζίνες ενώ οι Audi και Wanderer είχαν στις γκάμες τους κυρίως μεσαίας κλάσης αυτοκίνητα. Η DKW κατασκεύαζε μικρά προσιτά προσθιοκίνητα αυτοκίνητα που κυρίως απευθύνονταν στην μικρομεσαία τάξη. Καμία από τις τέσσερις εταιρείες όμως δεν ήταν αρκετά ισχυρή ώστε να αντέξει να λειτουργεί αυτόνομα. Έτσι υπό την πίεση της κεντρικής τράπεζας της Σαξονίας που διέθετε μετοχές και των τεσσάρων, ενώθηκαν σε μία εταιρεία με την ονομασία Auto Union.
Έτσι και με βάση το γεγονός πως κάθε μια από τις μάρκες συνέχιζε να λειτουργεί ορθολογιστικά και με κοινή χρήση και διάθεση υλικών και εγκαταστάσεων, βρέθηκαν όλες με το ίδιο σήμα, τέσσερις ενωμένοι όμοιοι κύκλοι. Η ομοιότητα του σήματος με αυτό των Ολυμπιακών αγώνων σίγουρα δεν ήταν συμπτωματική. Ο Adolf Hitler επέλεξε την εταιρεία να εξελίξει το όχημα που θα ήταν το αδιαφιλονίκιτο φαβορί για τους αγώνες του παγκοσμίου GP. Ο σχεδιασμός ήταν του Αυστριακού φίλου του και αγαπημένου του μηχανικού Ferdinand Porsche. Το όχημα ονομαζόταν Auto Union και έφερε το σήμα των τεσσάρων κύκλων. Η Auto Union είχε απόλυτη ανάγκη τα Γερμανικά Μάρκα με τα οποία η κυβέρνηση επιδοτούσε την εταιρεία, η οποία παρά την ισχυροποίηση της μέσω της ένωσης, το 1934 κατασκεύασε μόνο 27.000 οχήματα.
Μετά τον Β’ Π.Π. μόνο τα οικονομικά DKW κατασκευάζονταν (κάποια ονομάζονταν και Auto Union), επειδή υπήρχε η αίσθηση πως η ζήτηση στη Γερμανία για μεγαλύτερα οχήματα ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Το 1958 η Mercedes-Benz αγόρασε την εταιρεία, ενώ το 1965 ήταν η σειρά της Volkswagen να την αποκτήσει. Τότε ήταν που έλαβαν και την απόφαση να βγάλουν το “Audi” από το «χρονοντούλαπο» και να αντικαταστήσουν με αυτό την επωνυμία της DKW. Έτσι τα DKW που ονομαζόντουσαν Auto Union, τώρα είχαν την επωνυμία Audi!
Μαζί με την «ανάσταση» της επωνυμίας, έφεραν ξανά στο προσκήνιο και το αρχικό λογότυπο της Audi με ένα διακριτικό επίμηκες πλαγιασμένο κεφαλαίο “A” και μία αντίστοιχη κλήση στο πεζό “d”. Το 1985 η Audi άλλαξε την εταιρική της επωνυμία από “Audi NSU Auto Union AG” στο πιο απλό “Audi AG”, το οποίο εμφανιζόταν στα εμπρόσθια φτερά των οχημάτων της εταιρείας σε ένα καφέ μακρόστενο οβάλ σχήμα. Ήταν μια κοντινή προσέγγιση του τι κοσμούσε τα αυτοκίνητα της Audi πριν το 1939. Αυτό όμως οδήγησε στο παράδοξο αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να διαθέτουν ουσιαστικά δυο εντελώς διαφορετικά σήματα. Το αρχικό σήμα της Audi εγκαταλείφτηκε οριστικά το 1997.
Οι τέσσερις κύκλοι ήταν πλέον φτιαγμένοι από χρώμιο και εμφανιζόντουσαν στο εμπρός και πίσω μέρος των οχημάτων από το 1965. Το σήμα υπέστη τροποποιήσεις και νέο συμβολισμό το 1980 με την έλευση του Audi Quattro. Οι τέσσερις κύκλοι συμβόλιζαν πλέον και το νέο σύστημα τετρακίνησης της εταιρείας. Μεταξύ του 1980 και του 1991 το Audi Quattro είχε ένα ευδιάκριτο αυτοκόλλητο με τους τέσσερις ενωμένους δακτυλίους στις πόρτες χαμηλά κοντά στα μαρσπιέ. Το αυτοκόλλητο ήταν τόσο μεγάλο που σήμερα φαντάζει υπερβολικό για αυτοκίνητα αυτού του επιπέδου. Το σήμα των τεσσάρων κύκλων έγινε ακόμα και τελικό εξάτμισης στο concept car Audi Quattro Spyder το 1991.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου