Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

Aston Martin


Ο Lionel Martin και ο Robert Bamford ξεκίνησαν την συνεργασία τους σε ένα συνεργείο του Λονδίνου. Οι δουλειές πήγαν καλά και έτσι το 1921 τους ήρθε η ιδέα να κατασκευάσουν το δικό τους σπορ αυτοκίνητο. Ο Martin είχε επιτύχει κάποια καλά αποτελέσματα στον αγώνα Aston Clinton στο Buckinghamshire, από όπου πήρε το πρώτο συνθετικό του ονόματός του το νέο αυτοκίνητο.
Το αρχικό σήμα της Aston Martin  σχεδιάστηκε το 1920 και είχε το σχήμα ενός κύκλου μέσα στον οποίο υπήρχαν τα γράμματα “A” και “M” ενωμένα μεταξύ τους, ώστε να σχηματίζουν ένα μονόγραμμα. Τα γράμματα ήταν σκούρο πράσινο σε μπρούτζινο φόντο. Κάποιοι υποστηρίζουν πως το σήμα το είχε σχεδιάσει η σύζυγος του Lionel Martin, Kate. Αυτό ήταν το πρώτο από μία σειρά σημάτων που αντικατόπτριζαν τα διαφορετικά στάδια στην εξέλιξη της εταιρείας. Το 1930 οπότε και η Aston Martin είχε ήδη κερδίσει φήμη και δόξα σε δρόμους και αγώνες, εμφανίστηκε και το πρώτο «φτερωτό» σήμα. Είχε το σχήμα φτερών πουλιού και το “ASTON MARTIN” ήταν χαραγμένο πάνω τους. Το κεντρικό κεφαλαίο “M” προεξείχε και «μπλεκόταν» μεταξύ των δυο λέξεων, ενώ ταυτόχρονα οι «κορυφές του» ενωνόταν με τις οριζόντιες γραμμές των δυο “T”. Ακολούθησε μια λιγότερο περίπλοκη εκδοχή και το 1932 το σήμα ανασχεδιάστηκε από τον S.C.H. “SammyDavis. Ο Davis απέκτησε τη φήμη του ως οδηγός αγώνων για λογαριασμό της Bentley, ενώ αργότερα έγινε συντάκτης του περιοδικού The Autocar. ‘Έχοντας πάθος με την Αιγυπτιολογία καταλαβαίνουμε από πού εμπνεύστηκε το σήμα των ανοιγμένων φτερών ενός πουλιού εν πτήσει κοιτάζοντάς το από κάτω. Το σήμα είχε επάργυρο περίγραμμα και εσωτερικές γραμμές, ενώ το κυρίως χρώμα ήταν μπεζ. Στο  κέντρο του σήματος μέσα σε ένα μαύρο ορθογώνιο παραλληλόγραμμο ήταν γραμμένο με ασημί γράμματα το Aston Martin. Το σήμα συμβόλιζε την ταχύτητα και την υψηλή κλάση.
Το 1947 ο David Brown αγόρασε την εταιρεία και σε μία ένδειξη εγωισμού πρόσθεσε το “David Brown” πάνω από το “Aston Martin” σε ένα ελαφρώς ανανεωμένο σήμα. Το 1971 το ασημί χρώμα αντικαταστάθηκε με το χρυσό, έως το 1972 οπότε και πούλησε την εταιρεία. Το 1984 οι άκρες των φτερών έγιναν πιο στρογγυλές και απλοποιήθηκαν οι εσωτερικές γραμμές που δημιουργούσαν το σχέδιο των φτερών. Το 2004 για την παρουσίαση της DB9, η Imagination εταιρεία δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας με έδρα το Λονδίνο σε συνεργασία με τον πρόεδρο της Aston Martin Dr Ulrich Bez, αποφάσισαν να απλοποιήσουν και να ισιώσουν τις γραμμές των φτερών, να παχύνουν το περίγραμμα και να μεγαλώσουν το μαύρο (ή πράσινο σκούρο) ορθογώνιο με το “ASTON MARTIN”  γραμμένο στο εσωτερικό του. Όλες αυτές οι αλλαγές μαζί με την διαφοροποίηση στον τρόπο που εμφανιζόταν στα αυτοκίνητα, έκαναν το σήμα να ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο. Παρά τις διαφοροποιήσεις ο Davis (αν δεν είχε χάσει τη ζωή του σε μία πυρκαγιά το 1981) θα μπορούσε ακόμη και σήμερα να αναγνωρίσει το σήμα που αρχικά σχεδίασε πριν από 80 περίπου χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου